söndag 25 augusti 2013

Less på detta...

Nu känns det som att jag bara klagar hela tiden. Försöker att inte gnälla jämt och vara lite positiv men nu är jag på dåligt humör. Så den som inte vill läsa det kan ju sluta nu :)

Kom precis på att jag egentligen bara ridit ordentligt två gånger sedan 28 juni när jag fick hjärnskakning. Har ju såklart ridit Galahad flera gånger i veckan hela sommaren men eftersom han inte är helt frisk och i form handlar det ju inte om någon "riktig träning". Har sedan provat att hoppa Ikaros en gång för några veckor sedan. Och red dressyrlektion på Hertilas också för ett par veckor sedan. Såg fram emot att kunna börja igen nu när huvudvärken äntligen hade gett sig. Men nej. Då ska de där njurarna börja krångla också. Igen. För säkert 100:e gången. Eller 1000:e. Vet att det finns de som har det mycket värre så jag vill egentligen inte klaga. Men man blir bara så trött på att sitta inne och inte kunna göra något. På grund av att jag inte tål medicinen. De säger att det är världens bästa medicin och det ska inte bli så. Har fått höra ett antal gånger att jag inbillar mig och hittar på. Får ont i kroppen om jag rör mig. Och om jag inte rör mig. Ont i armarna bara jag ligger i soffan och håller i min iPhone. Känner mig svag och skakig, som en gammal tant. Jaja nu är jag ju inte så gammal än så svårt att veta hur det känns att vara tant men man kan ju gissa i alla fall :) Högt blodtryck och hjärtat slår så hårt och obehagligt så det är omöjligt att sova. Men det som är bra (tror jag) är att jag gått ner 5-6 kg de senaste dagarna och det känns som att det mesta vattnet e borta så även om jag mår sämre för varje dag med hög-dosen så tror jag att njurarna mår lite bättre nu.

Och om man nu ska se något positivt med det hela så har jag haft all tid i världen att titta på EM i hoppning och dressyr. Sverige tog ju brons i laghoppningen. Jättekul :) Idag har jag tittat på kürfinalen. Jättekul att se :)

Nu vill jag bara bli bättre så jag kan rida som vanligt igen. Skulle väl tro att Galahad längtar tills han blir bättre också, så han kanske kan få gå ut och galoppera lite igen! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar